בשנת 2021, זה ברור לכל רוכב אופנוע באשר הוא כי מעיל רכיבה הוא פריט חובה בארון, ואי אפשר לצאת לרכיבה, אפילו הקצרה ביותר, בלעדיו – בקיץ, בחורף, בסתיו או באביב. לא משנה אם אתה נוסע למרחקים קצרים או רחוקים, רוכב מתחיל או בעל ניסיון של שנים, גבר או אישה, כל אופנוען יודע שהחבר הכי טוב שלו הוא מעיל רכיבה. בשל כך, עליך להצטייד במעיל רכיבה אחד לפחות, טוב ואיכותי, כזה שתמיד אפשר לסמוך עליו.

מגוון מעילים לאופנועים

מעילי רכיבה לאופנוענים הם עולם ומלואו, ועל כן, טרם רכישת המעיל, על האופנוען לקחת לתשומת ליבו לא מעט פקטורים, על מנת שיצליח לבחור את המעיל הטוב ביותר.

המעיל מספק לרוכב האופנוע את ההגנה הראשונית ואולי החשובה ביותר אחרי הקסדה, וכיוון שכל רוכב אופנוע הוא רוכב אחר, הפרמטרים שכל רוכב משקלל צריכים להיות מותאמים לצרכים שלו. אם רוכב שטח הוא זה שמחפש מעיל, צריך לזכור שרכיבה בשטח אינה דומה לרכיבה על כביש ועל כן חשוב לאתר מעיל ייעודי. לעומת זאת, אם אתה רוכב אופנוע עירוני, מהסוג שנוסע לעבודה ובחזרה הביתה, עליך לחשוב על מגוון שיקולים אחרים בעודך קונה מעיל אופנוע.

על המעיל להיות מותאם לעונת השנה

מעיל חורף לרכיבה על אופנועים הוא כמובן שונה שנות אור ממעיל רכיבה לקיץ, שהרי מעיל חורף לאופנועים צריך להגן עלינו מהקור החודר באמצעות תנופת הנסיעה שמתווספת לרוח הקרה, והגשם שיכול לעיתים להיות מסוכן עד מאוד. בקיץ החם, וכמובן שהישראלי, מעיל קיץ לאופנועים צריך להיות כמה שיותר מאוורר, כזה שיאפשר נהיגה קלילה, מבלי להכביד על רוכב האופנוע בעת הרכיבה.

לכבוד ולקראת החורף שבא עלינו לטובה, הכנו לכם רשימה של מגוון גורמים משפיעים שעליכם לקחת בחשבון בעת קניית מעיל האופנוענים הבא שלכם.


מיגון של המעיל


מיגון, הוא התפקיד החשוב ביותר של מעיל האופנוע שלכם. מתן הגנה על רוכב האופנוע הוא הדבר הראשון שצריך לעלות בראשכם כאשר אתם מחפשים מעיל אופנוע לחורף הקרוב. זאת, מפני  שמיגון איכותי ככל האפשר הוא שיגן עליכם במקרה של פציעה או תאונה.

ככל שהמיגון איכותי יותר, כך גם כל נפילה מן האופנוע תהיה פחות קריטית ומסוכנת באופן משמעותי.
מעילי האופנוע המוצעים בשוק מגיעים עם מגנים במגוון מקומות שונים, במטרה שיכסו כמה שיותר משטח הגוף של רוכב האופנוע. המגנים ממוקמים בכתפיים, במרפקים, בגב, ובאזור החזה. לעיתים צריך לקנות אותם בנפרד ולהוסיף אותם למעיל, אולם קיימים לא מעט מעילים – בייחוד החדשים, שנמכרים עם כלל המגונים הנדרשים. חשוב לשים לב שהמגנים חזקים ככל האפשר על מנת לשמור על ביטחון הרוכב.

לכל אחד מבנה גוף שונה. לכן, כאשר מודדים את המעיל, חשוב לשים לב שהמגנים אכן תואמים את המקומות שטעונים הגנה. כך, לצורך הדוגמא, חשוב לבדוק שמגן המרפק באמת סובב את המרפק, ולא גולש לצדדים, או קטן מדי עלינו. אם יתברר שהמגן לא יושב במקומו, מעבר לעובדה שרוכב האופנוע יהיה חשוף לפציעות בעת נפילה, הרי שהמעיל עלול להסב גם אי נוחות בעת הרכיבה.

כיסים


למרות שאנחנו רק נוטים לתייג אותם ככאלו, כיסים הם לא פרט שולי, בטח שלא במעיל רכיבה לאופנוע. הרי מי שסוחב עמו חפצים רבים במהלך היום כבר מודע לכמה שימושיים הם, ויותר מחיוניים. כיסים רחבים גדולים, כאלו שאפשר להכניס לתוכם לא מעט חפצים, הם הכרחיים לרוכב האופנוע שנוטה לסחוב לכל מקום מגוון חפצים שצריך בהישג יד תמידי, כמו כסף, מפתחות, רישיון, או טלפון.

ככל שבמעילי חורף עסקינן, חשוב לשים לב שהכיסים מותאמים לימות הגשם, כי מי מאיתנו רוצה בתום הרכיבה למצוא עצמו עם המפתחות או הרישיונות רטובים.

אופן סגירת המעיל

לא מומלץ להסתבך עם רכיסת המעיל בימים בהם ממהרים לנסוע למקום מסוים – מדובר בפעולה שיכולה לארוך כמה שניות, עם מדובר במעיל איכותי ומותאם, ועד כמה דקות, עם הרוכב מסתבך עם הרכיסה. לפיכך, כשקונים מעיל אופנוע לחורף, צריך לשים לב לאופן סגירת המעיל:

כך למשל, אם מדובר ברוכסנים, חשוב שניתן יהיה לרכוס את המעיל יחסית בקלות, בלי להסתבך יותר מדי. בנוסף, חשוב לבדוק גם את הטיקטקים והקליפסים, לבחון שסגירה מלאה וממוגנת של המעיל נוחה לרוכב, וכך המעיל לא יפריע לנסיעה.

בטנה למעיל אופנוע


הבטנה אחראית על חימום האופנוען, ועל כן היא חיונית לימות החורף. עם זאת, לא מעט בטנות ניתנות לפריקה, כלומר, אם מתחיל להתחמם מעט, ניתן לפרק אותה ולהרכיב אותה בחזרה במידת הצורך.

מאחר שאת מעיל החורף רוכשים עבור נסיעות בימות החורף הישראלי, אופציית פירוק הבטנה נעשית קריטית – יום חורף ישראלי יכול להתחיל במבול וקור בלתי רגיל, ולהמשיך לצהריים חמימים ונעימים, שלא דורשים חימום רציני.

אי לכך, בדיקת הבטנה הפריקה היא אחד ההליכים החשובים ביותר בעת קניית מעיל חורף, כיוון שללא החום שהבטנה מספקת לא יהיה קל לרוכב אופנוע לרכוב בצורה נעימה ללא הסחות דעת. חשוב לבדוק בנוסף בעת רכישת המעיל, מעבר לאופציית הפירוק, האם הבטנה מותאמת לגשם ורוחות.

מחזירי אור ונראות:


על כל רוכב אופנוע להיות כמה שיותר ברור לסביבה, ובעיקר ליתר הרכבים שנוסעים בכביש. זאת, על אחת כמה וכמה בימי החורף – הימים הקצרים בשנה, כאשר ישנם ימים בהם כבר באזור השעה 16:30 החשיכה מתחילה.

בשל כך, על כל רוכב אופנוע לבחור במעיל חורף עם כמה שיותר מחזירי אור. אין מדובר באותם ווסטים צהובים אותם עוטים נהגים שעוצרים את הרכב בצד הדרך, אלא צבעים מחזירי אור מובנים בתוך המעיל שיכולים לעזור לנהגים האחרים לשים לב לרוכב האופנוע, גם כאשר הוא רוכב בכבישים החשוכים ביותר, בימות הגשם הקשים.

צבע ונראות

מעילי רכיבה נוטים להיות בצבעים כהים – לרוב יגיעו בצבע שחור. הסיבה לכך הסיבה לכך היא שאת המעילים השחורים הרבה יותר קל לנקות אחרי הרכיבה. ככל הנראה, המעיל הנרכש יהיה כהה, אך לצד זאת, חשוב לוודא שקיימים מספיק אלמנטים מחזירי אור שיגרמו לשאר הנהגים בכביש להבחין ברוכב.



הגנה מפני גשם ורוח:


כאמור, אחד ההבדלים הברורים ביותר בין מעילי אופנוע לחורף לבין מעילי אופנוע לקיץ, הוא כמובן תוספת ההגנה מפני הגשם והרוח.

חורף 2022, שעל פי התחזיות (וכחלק מהקצנות מזג האוויר שאנו צפויים לחוות עקב תהליך התחממות כדור הארץ) צפוי להיות סוער מתמיד, מלא בימי חורף קשים ומרוכזים, עם רוחות וגשמים חזקים במיוחד. על כן, לקראת ההכנה לרכיבה בימות החורף הקרבים, חשוב לדאוג שהמעיל יהיה כמה שיותר מוגן מפני הגשם: שיגן על כמה שיותר מחלקי הגוף שהוא מכסה, לרבות הרוכסנים והכיסים הצדדים.

לסיום, היכן לרכוש את המעיל?

מעבר לדגשים שעליכם לבדוק כאשר אתם קונים מעיל רכיבה לאופנוע עבור החורף הקרוב, חשוב מאוד לדעת היכן אתם קונים את המעיל שלכם. ד"ר אופנועים הוא המקום הטוב והאיכותי ביותר בו תוכלו לקנות את מעיל האופנוע שלכם ושלכן לחורף הקרוב. מגוון המעילים הרחב שמוצעים בד"ר אופנועים הם מעילים עליהם ניתן לסמוך במאה אחוז, כאלו שמותאמים במיוחד לחורף הישראלי, מספקים הגנה מקסימלית מפני פגיעות, פציעות ומפגעי מזג אוויר, ולא פוגמים כלל בחוויית הרכיבה של האופנוען.