רכיבה על אופנוע הוא כיף גדול העוצמה הכוח, החופש. אך אליה וקוץ בה, על אופנוע אתה חשוף פי 33 לנזק מאשר בתוך רכב וזה על בסיס סטטיסטיקה של NTSH (ארגון בטיחות התנועה בכבישים האמריקאי ). אם באמת תרצה להנות יש כמה דברים בסיסיים שצריך לפני שאתה עולה עליו לסיבוב ואני לא מדבר על רישיון או על ידע ברכיבה אני מדבר על ציוד פסיבי שישמור עליך שלם ובריא. בתכלס אופנוענים מתחלקים לשניים אלה שעשו תאונה ואלה שיעשו אישתי אומרת אתם מכורים לגבס.

קסדה

כשאומרים לי קסדה אני מיד מגרד בראש זכר לשעות הרבות שחבשתי את הקסדה הצבאית ששמרה לי על הקרקפת מפני חפצים שעפים במהירות. קסדה ש אופנוע אינה דומה לאותה קסדה כבדה ולא נוחה ליד שהיתה לי בשירות.

הקסדות מתחלקות ל3 קטגוריות

קסדה חצי

זה קסדה שניראית במו כיפה בוכרית או סיר בישול, היא נפוצה אצל רוכביי אופנועי קסטום כבדים שאוהבים ללעוס טבק וחרקים שלא נתפסו להם בשיער, ואו אצל רוכביי קטנועים קלים שליחים שרק רוצים ששוטר לא יציק להם בזמן שהם מתרוצצים ברחבי העיר.

היתרונות של קסדה כזו היא המשקל הנמוך וזרימת הרוח הטובה

החסרונות שלה לא רבים הם מסתכמים בשני מילים " לא בטוחה!!!"

היא לא שומרת על הפנים לא על הסנטר ולרוב גם לא על הקרקפת, אם קניתם כזו תגדילו את ביטוח השארים שלכם

קסדה מלאה

הקסדה העיקרית והנפוצה היא מתחלקת לשניים

קסדת ספורט

קסדת הספורט מגיעה בשלל משקלים גדלים ועיצובים המחירים נעים בין 800 ש"ח לקסדה סבירה ועד ל כמה אלפים טובים לקסדה עם מערכת קשר ושמירה על חלקיי הפדחת השונים. קסדת ספורט או קסדה סגורה מגיעה היום כסטנדרט עם משקף שמש סגירה ופתיחה מהירה.

היתרונות שלה: היא שומרת 360 על הראש, כבר יצא לי להמרח על כביש עם הפנים מול האספלט ולראות את הסנטר שלי שלם לאחר ההימרחות בעיקר בזכות החלק ששומר על הסנטר מוגן וסגור. עוד יתרון שקיים בקסדות הללו (הטובות) זה המיגון מפני הרעש שיש לרוח בזמן הנסיעה. אפשר להשתמש באוזניה יעודית

החסרנות: אדים בחורף ואיורור מחורבן בקיץ

קסדת שטח

זוהי קסדה מגינה 360 על הסנטר על הראש אבל היא לרוב ללא משקף ועם חיזוק לסנטר מאוררת יותר ופחות שומרת עלינו מפני חרקים שמעופפים אבל בשטח זה הדאגה האחרונה שלנו

קסדה נפתחת

כשמה כן היא יש לה אפשרות להפתח על ציר ולהרים את החלק הקידמי כך שכשאתה עומד ברמזור והמוח מתיבש אתה יכול בכיף לחשוף את עצמך לאויר ולא להחנק.

היתרונות שלה: נוחה לרוב יותר מקסדות סגורות מאווררת ושומרת 360 על הפנים

החסרונות: יקרה, ומרעישה יותר.

מעיל

מעיל שומר על חום הגוף אבל אצלנו 80 אחוז מהזמן אנחנו רוצים רק להפטר מהחום שיש לנו במדינה אז למה צריך מעיל של אופנוע? בתכלס מעיל אופנוע מיועד לשמור לך על העור שלא יתקלף כשתחליק, ןעל הגב שלא יתפרק.

מעילים מתחלקים ל שני סוגים עיקריים

מעיל עור , ומעיל בד אדבר על ההבדלים ביניהם בפוסט נפרד

אצלנו יש גם חלוקה למעילי קיץ ומעילי חורף שאמורים לעזור להתמוד עם מזג האויר ועם הבטיחות האישית שלך

הדברים החשובים שכדאי לשים לב אליהם במעיל ברמה הבסיסית הם

  1. שהמעיל צמוד לגוף ולא מתנפנף
  2. שלמעיל יש מגיני מרפקים
  3. שיש למעיל מגיני כתפיים
  4. שיש למעיל מגן גב
  5. שהמעיל נרכס באיזור הצואר ומונע מחרקים להתגנב לתוך הגוף בזמן הנסיעה

כפפות

כפפות הן אביזר חשוב הן לא רק שומרות על הידיים כשאתה מחליק אלא גם שומרות על האחיזה של הידיים בכידון, כדאי מאוד לקנות כפפות שיהיו נוחות ויתאימו ליד. כפפות קטנות מידי מכאיבות ליד ומפריעות לנהיגה. וכפפות גדולות יחליקו על הידיות ויגרמו לאובדן שליטה ותגובות לא יעילות

מה חשוב שיהיה בכפפה

  1. מגן על החלק בין הבוהן לשורש כף היד, אנחנו נוהגים לבלום בעזרת החלק הזה וכדי לא לשבור את היד או לקבל כויה מהחיכוך בכביש חשוב שיהיה מגן שורש כף יד או עיבוי בחלק הזה
  2. דבר חשוב נוסף הוא שהכפפות יהיו סגורות ולא חצי כמו מרימי משקולות, כשמחליקים ונופלים האצבעות יקבלו כויה מהחיכוך בכביש או חרק מזדמן שיפגע בידיים החשופות יכול לגרום לכאב שיפגע ביכולות לתפעל את הכידון
  3. באותה נשימה גם כדאי שיהיה מגן על המפרקים של האצבעות בדיוק מאותה הסיבה כדי לשמור על על האצבעות מפני אבנים שניתזים ממשאיות או חרקים שאוהבים להתרסק על האופנוען

מכנסיים

כדאי לרכוב על אופנוע עם מכנסיים שלמות עקב 2 סיבות

  1. בזמן נסיעה רגילה כאמור אנחנו פוגשים (בעיקר באביב ) בחרקים ובאאבנים קטנות או חפצים שעפים ממכוניות נוסעות (הכי אני שונא זה סיגריות שמתעופפות מחלונות של מכוניות), מכנסיים מלאות מצילות אותנו מעקיצות מכות ופגיעות של חפצים אלה
  2. בזמן החלקה החלק הראשון לרוב שפוגש את הכביש זה הרגליים. ממש לא נעים שיפשוף שקורה על כביש אספלט או עפר.

כדאי גם לקנות בירכיות שישמרו על הברכיים בזמן הנסיעה, סיירת האופנועים מחייבת את השוטרים לרכוב עם מגיני בירכיים לבטיחות, וזה אף על פי שהם נהגים מעולים ועוברים המון השתלמויות.

מגפיי רכיבה

בעיקרון כל נעל שלמה וגבוהה טובה לנהיגה מכיון שהיא תשמור על הרגל מפני מכות ופיתולים שיכולים להגרם בזמן הרכיבה כמובן שעדיף בכל זאת מגפיים מעור או מגפיים יעודיות

חשוב במגפי, נעלי רכיבה מס דברים

  1. סוליה קשיחה
  2. מגן על הקרסול
  3. מגן על החלק החיצוני של הרגל מהבהונות כלפי חוץ

יש באתר פוסטים שמראים ומסבירים על הציוד, וגם אשתדל לעשות השוואות בין מוצרים ולהיות כמה שיותר אוביקטיבי אבל תמיד יש נטית לב שיכול להיות שתשתרבב פנימה.